Honda CB650R 2023, acest Hoinar onest

Published by hoinaru on

Honda CB605R 2023 la munte

Pe data de 17 Martie 2023 făceam prima mea achiziție a unei motociclete noi, nu orice motocicletă, era noul Hoinar!

Fie vorba între noi, lupul își schimbă blană dar năravul ba! Făceam o schimbare “substanțială”, treceam de la naked la naked. (ca glumă)

Cu toate astea, la aproape un an distanță, adică azi (04 Ianuarie 2024, data la care am început să scriu asta) am simțit nevoia să pun câteva cuvinte într-un șir indian despre acest Hoinar, despre acest Honda CB650R. Mie îmi place să spun că motocicleta asta m-a ajutat să îmi dau seama ce îmi doresc cu adevărat pe viitor, cu toate astea, nu exclude faptul că e posibil să fie și de la vârstă, deși nu cred.

După 22000km făcuți în mai puțîn de un an, cred că pot să am câteva păreri, proprii și personale, in legătură cu această motocicletă.

Am ales CB650R-ul din câteva considerente simple dar importante pentru mine: aspect, nu foarte multă electronică și faptul că este o motocicletă relativ comună, asta se transpune într-o gama mai largă de piese de schimb dar și posibilitatea revânzării mai ușoară.

Judecat aspectele de mai sus nu prea are sens achiziția făcută, așa-i?

Ei bine, îmi doream o motocicletă nouă, asta e clar, venind de la un Hornet 2007, am zis că lucrurile sunt deja destul de familiare, cu toate că fiind o motocicletă 2023, nu va duce lipsa de inbunatatiri sau noutăți. Așadar, să începem cu lucurile care mi-au plăcut: puterea motorului, ciclisitca și simplitatea electronică.

Îmi aduc aminte de la prima motocicletă testată de la Honda, un CRF 300 Rally, spuneam pe vremea aia că m-a învățat să înțeleg faptul că nu ai nevoie de un motor de 1000cmc că să te distrezi cu el.
Ei bine, mare adevăr! Asta pentru că Honda CB650R dispune de un motor, propulsor, inimia, spunetii cum vrea sufletul vostru, de doar 95cp și 63nm. Dacă ar fi să comparăm cifrele astea cu cele ale unui Hornet din 2007, adică 103cp și 64nm, am spune că Hornetul este peste CB605R. Eu spun că în lumea reală, nu într-o lupta a foilor și cifrelor, CB650R-ul câștigă.

Motor Honda CB605R Honda CB605R engine

În mod real nu am simțit niciodată nevoia de mai multă putere, nici pe circuit, cu atât mai puțin pe stradă. Ba chiar aș spune că este foarte bine gândită și toatal diferită plajă de cuplu dintre CB650R și Hornet 2007. Hornetul era un motor de turații mai înalte sau altfel spus, când CB650R-ul termină, Hornetul abia începe. Iar asta în oraș și la plimbări în regim recreativ poate fi un factor de relaxare. Un lucru care nu te mai determina să învârti de accelerație până ce simți că dai manetă peste cap și încă odată.

Cuplu la CB650R este livrat mult mai de jos, ceea ce o face să se simtă multă mai agresivă și chiar foarte jucăușă în treaptă unu și doi. Aș spune periculos de jucăușă pentru permisul meu. Când vorbim despre o motocicletă, nu doar motorul este imporant, contează și pe ce cadru e pus acel motor, ce supensii sunt folosite, jante, frâne, este un întreg.

Honda CB605R detalii Honda CB605R details

Un întreg care ajută că această motocicletă să aibă o ciclistică total difierită față de predeceosrul ei, CB600F aka Hornet 2007. Pe CB605R avem un cadru de tip diamant, din oțel, față de Hornet unde era vorba despre un cadru din aluminiu.
Bine, bine dar oțelul este mai greu că aluminiul. Întradevăr, deși a pierdut din aceea mobilitate pe care Hornetul o avea și care în popor era botezată sub numele de “iertătoare”,  în favoarea rigidizării cadrului care ajută ca motocicleta să fie mai precisă, mai plantată pe viraje și în general.

Cadru Honda CB650R Honda CB650R frame

Recunosc, mie personal mi-a luat puțin să mă învăț cu asta și mi se părea că pe Hornet mă simțeam mult mai lejer în mișcări și în mobilitatea, însă odată ce mi-am “intrat in mâna” pe CB650R, mi-am schimbat radical părerea. Asta pentru că pe viraje se simte mult mai plantată și mai stabilă. Un alt aspect care la vremea repsctiva m-a atras, a fost faptul că nu are multă electronică. Vorbim despre un display digital, un traction control rudimentar care m-a salvat de câteva ori bune, întradevăr, nu cu cea mai mare eleganță dar în final contează că nu am căzut, un abs și un quick shifter doar pe up.

Electronica Honda CB605R

Toate că toate, recunosc că poate să meargă, poate să tragă, poate să se încline, cum vrea ea, dacă nu îmi place cum arată este egal cu zero. Iar Honda CB605R, actualul meu Hoinar, din punct de vedere estetic, este fix ce îmi doream. O motocicletă care îmbină două lumi într-un singur design. Numele este discutabil, a mai fost numit și Tren, Cilcop dar atât timp cât îl călărește un hoinar, o să păstreze numele de Hoinar.

Ce credeți că au în comun Honda CB600F 2007 și Honda CB650R din punct de vedere design? Ei bine, italienii. Pentru că ce poate fi mai mișto decât o motocicletă cu fiabilitate japoneză și estetică italiană? (am putea spune un Ducati de după 2012-2013 dar hai să rămânem la Honda, totuși)

Honda CB605R spre Muntele Rosu

Honda CB650R este întradevăr o motocicletă capabilă aparoape de orice, touring, circuit, wheelie, drumuri neasfaltate și chiar cărat bagaje. Cum ar fi: cumpărături, geantă de la Enduristan, genți laterale universal, chiar și Stand-up paddleboard-ul. Nu dispune de cel mai optim sistem de a prinde bagajele dar cu puțină imaginație le poți așeza și prindedestul de bine. Ne fiind fan al cutiilor și diferiților suporți pentru a monta acele cutii, am optat pentru un sistem de bagaje universale.

Bagaje pe Honda CB650R

Am tot vorbit despre ceea ce îmi place dar nu am zis ce nu îmi place. Mi-ar fi plăcut să văd/simt o evoluție mai mare a suspensiilor față de Hornetul din 2007, în mod real, nu e mare diferența. Am făcut și servisarea furcii la ZENO și am putut vedea ceea ce se află în interior. Cum am spus, este un sistem nou care își face treaba așa cum trebuie, însă nu este foarte diferit de ceea ce găseai prin 2007. Nu o spun ca pe ceva rău, mi se pare că ceva care merge bine, e păcat să îl strici doar de dragul inovației.

Un alt lucru care mi personal mi-a cam ajuns, este expunerea la vânt. Iar aici nu ține musai de un defect al motocicletei, defectul este la mine. Însă așa cum am spus, mi-a cam ajuns, îmi doresc ceva cu o protecție mai mare la vânt. Iar acum să nu credeți că asta este un motiv pentru a nu putea face călători mari cu această motocicletă. Poziția pe ea este una destul de relaxată, neutră aș spune și atunci poți trăi și cu acel vânt. Plus că există foarte multe modele de parbrize aftermarket, a căror practicabilitate nu o cunosc pentru că nu sunt fan al perbrizelor pe naked.

Iar cel mai evident lucru pe care l-am simțit față de Hornetul vechi, au fost vibrațiile motorului în sine. Posibil dacă veniți de pe o motocicletă cu patru cinlindrii mai veche să vi se pară că vibrează mai tare. Însă dinou, nu este ceva care să te facă să spui că este un motor nașpa sau un lucru care te determina să nu o cumperi.

Sincer cred că aș putea să mai vorbesc despre Hoinarul ăsta câteva minute bune, asta doar pentru că avem atâtea povești împreună. Am străbătut câteva țări, cum ari fi Bulgaria, Turica, Ungaria, Slovenia și Italia, iar acum este momentul să facem loc în parcare pentru următorul Hoinar.

Așa cum va îndemn mereu, mergeți și testați, că este MotorTeam, Asko Group, Honda Nord, nici nu contează, stați pe ele și testați chiar dacă citiți și ascultați părerile altora.

 

Categories: TestRide

0 Comments

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *