KTM 1290 Super Adventure R aka Văcuța
Și dacă știați și dacă nu știați vă spun eu, faptul că MotoEmotion a împlinit anul ăsta 10 ani de existentă, prilej cu care au avut la test drive gama de stradă a modelelor KTM. Eram foarte pornit să testez KTM Duke 890 și fix cu o zi înainte de testare m-au sunat:
– Bună ziua, de la MotoEmotion, aveați un test drive pentru mâine?
– Da!
– Foarte bine, nu se poate. Din păcate l-am tras pe dreapta pentru că neprevăzutul!
Așa mai am eu noroc în viață, eu m-am și resemnat că nu am noroc de bani sau alte lucruri materiale, eu am noroc în dragoste dar despre asta în alt capitol!
Dilemă mare, ce testez? Nu eram așa enuziasmat pentru alte modele, mai ales că testasem cu ceva vreme în urma KTM 890 Adventure R și nu mi-a plăcut. Practic eram în impas și cu toate astea, văzându-mă în momentul respectiv în fața plutonului KTM, am luat o decizie de moment.
Doamnelor și domnilor, KTM 1290 Super Adventure R!
Nu că deja observ un tipar, încep să fiu atras din ce în ce mai tare de lumea adventure a motociclismului. Nu că ar fi ceva rău, însă când ai 1.75 m și ești călare pe o văcuță de doar 244 kg la plin, poate să fie puțin impunător sau să te descurajeze.
Cu toate astea, eu pot atinge destul de lejer jos, deși mie mi s-a părut mai lată ca un Africa Twin, însă o idee mai joasă. Ca să vorbim concret, este vorba de o gardă la sol de 242 mm, susținută de o suspensie față WP XPLOR-USD cu o cursă de 220 m și o suspensie spate cu amortizor WP XPLOR PDS tot cu o cursă de 220 mm.
Am avut la dispoziție cam o ora să mă bucur de acest KTM 1290 Super Adventure R, într-o zi de joi, la ora 17:30, într-un oraș la fel de plin de mașini, cum sunt parcările mall-urilor când vin gospodinele în weekend să gătească la IKEA.
Drept pentru care hotărâsem că o să îmi setez un anumit scop și nu doar acela de a mă plimba efectiv cu motorul dar de a-l poza, asta așa ca să fie mai palpitant! Odată plecat la drum, primul sentiment a fost frica de gabarit, după care imediat am realizat că îmi era frica de ceva de care KTM parcă a știut și rezolvase pe loc. Spun asta pentru că se simte foarte lejeră, atât prin trafic unde ești cu ghidonul peste oglinzile mașinilor, dar și pe viraje.
Un alt lucru care mi-a plăcut, în comparație cu fratele mai mic KTM 890 Adventure R, a fost cutia de viteze. Pe lângă faptul că aici dispuneam de un quick shifter, schimbarea treptelor pare mult mai precisă, mai lejeră, mai ușor de efectuat. Poziția de neutru la semafor mi-a dat puțin de furcă, însă asta sunt sigur că ține și de obișnuință.
Aaaa, am uitat să vă zic, despre lumini! Ei bine, dacă vrei o motocicleta care să posede din fabrică “Farul din Constanța”: asta este! Eu am luat motorul la apus, însă la întoarcere am prins puțin amurg și pe lângă faptul că acele daylight-uri arata super fain (în ceea ce mă privește), lumina farului și în special faza lungă, iți poate lumina viitorul!
Din punct de vedere electronică, evident, ca orice motocicletă de generație nouă, trecută peste o anumită sumă considerabilă, nu spunem cifre (peste 19000 euro), vine cu un display modern cu ecran TFT 7 inch, rezistent la zgârieturi, priză USB, conectivitate Bluetooth, manșoane încălzite, permite conectarea la aplicația dedicata KTM MY RIDE, sistem de monitorizare a presiunii din anvelope, control al tracțiunii și control al stabilității, nu mai aveam aer! În cazul ăsta dai un ban și primești de toate. Meniul pare destul de stufos însă este de ajuns să treci o dată sau de doua ori prin el și ești deja familiarizat cu acesta.
Iar acum să ajungem la cireașa de pe tort! Motorul, propulsorul, inima, partea aia a motociclete care face ca atunci când tragi de accelerația ride by wire să ți se întindă mâinile, să ți se îngusteze mintea și să îți alinieze chakrele! Vreau să spun că nu mă așteptam să fie chiar așa, nu spun că e cea mai puternică motocicletă, spun doar că pe modul SPORT, eu neobișnuit fiind cu dihania, m-am ținut de ghidonul ăla pe zonele de accelerare ca și când ar fi fost ultima mea speranță la viață!
Stați să vă zic și niste cifre, ca să fiu mai academic (mi-am ridicat și puțin ochelarii pe nas), vorbim despre un motor de 1301 cc, 2 cilindri, 4 timpi și 160 CP.
Da și ziceam că plecasem la drum cu scopul de a-l poza, vezi mai multe cadre cu acest OZNic KTM 1290 Super Adventure R AICI!
2 Comments
Alex · October 24, 2022 at 2:01 pm
Bun articolul! Mi-ar placea sa citesc astfel de pareri si despre alte motociclete din gama KTM. Ai in plan sa testezi si altceva?
hoinaru · October 24, 2022 at 2:06 pm
Salut Alex! Ma bucur sa vad ca ti-a placut! Sincer, nu am un plan anume si inca imi doresc sa testez Duke 890 dar vedem ce ne rezerva viitorul! Cel mai bine da un follow pe Instagram la @stefmanu si o sa afli cel mai repede de acolo.