Zero FX, un hoinar electrizant

Published by hoinaru on

Zero FX

Am primit o provocare din partea celor de la Zeno Moto! Ei au fost de bună credință și mi-au oferit un Zero FX dar eu am luat-o ca pe o provocare. Prin natura pasiunii mele pentru fotografie, fiind și motivul pentru care iau diferite motoare drive test. Entuziasmul meu pentru motoare exista clar dar un mare factor al entuziasmului meu este planul din spate al fiecărui motor pe care îl pozez, mediul în care o fac, tema pe care o aleg și așa mai departe.

 Ei bine, dacă de cele mai multe ori atunci când iau un motor primul gând este unde să plec din oraș cu el, de data asta nu a fost cazul. Asta pentru că dacă nu știați, Zeno Moto vinde motoare electrice iar în cazul de față vorbim despre o motocicletă de la Zero, o companie Americană înființată de un fost inginer de la NASA care nu s-a prea înțeles cu Elon la Tesla și care între timp s-a apucat el să facă motoare, cu alte cuvinte, ceva, ceva știe el!

Cum spuneam, nu am plecat pe meleagurile patriei și am rămas pe plan local pentru a putea trage câteva cadre pentru acest articol dar și pentru propriul portofoliu. Așa că primul lucru care mi-a venit în minte a fost un mediu industrial pe care l-am și găsit de altfel.

În prima faza am vrut să merg până la Vălenii de Munte dar riscam să înnoptez acolo. Asta pentru că modelul de față are o baterie de doar 7.2kwh și nu are cea mai mare autonomie, de circa 150-180 km. Iar asta nici măcar nu ar fi o problemă, problema o constituia faptul că eu aveam cablu normal de încărcare pe care îl folosești la orice priză convențională dar evident și timpul de încărcare este unul pe măsură, undeva la 8-9 ore față de 3.5 ore cu cablu fast charge.

Dar până să ajungi în punctul în care să te lovești de partea de încărcare, ai primul contact cu motorul în sine. Care este efectiv ca un fulg, ca o pană (nu din aia la care îți trebuie șnur) pe sosea, este ușoară și foarte agilă. O parte din această agilitate tind eu să cred, atât cât am putut eu simți, că este datorată și greutății motorului care îi oferă un centru de greutate foarte plăcut și nu își face simțită greutatea fiind amplasat în partea de jos, încastrat pe un cadru bine făcut, cu suduri țepene, făcute cu băgare de seama și simț de răspundere.

În mare este o motocicletă foarte simplă, al naibii de simplă, comenzi deloc ieșite din comun dar bine amplasate pentru o mai bună utilizare a lor, cu frâne de la J. Juan, suspensii Showa față spate, ambele reglabile dar și 3 moduri de mers, ECO, SPORT și încă unul CUSTOM, evident customizabil după bunul plac.

Per total deși are look-ul acela de motocicletă cyberpunk sau cum ar spune unii “făcută din piese rămase”, mie mi se pare că totul este pus cap la cap, cu CAP, și lucrurile sunt într-o armonie totală.

Iar treaba asta cu armonia se resimte și în momentul când accelerezi și nu trebuie să îți faci griji de schimbat viteze, de zgomotul motorului sau vibrațiile acesteia. Această armonie se încheie oarecum în momentul în care tragi de accelerație și te surprinde cuplul acela instant, motiv pentru care eu am mers mai bătrânește așa, pe ECO pentru că în oraș nu am simțit nevoia de mai mult. Cuplul este acolo chiar și în modul ECO iar în afară dacă vrei să ieși, în modul SPORT ajungi la 130km/h cât ai zice Zero (încercat pe autostradă). Nu știu dacă are rost să vorbim despre protecția la vânt pentru această categorie moto, întrucât ați ghicit, “este foarte bună”, pot cu siguranță să vă spun și cu mai puțină ironie, unde este ea cu adevărat distractivă și își pune în evidență adevăratul ei potențial.

Acestea fiind spuse, nu faceți aceeași greșeală ca și mine să plecați cu gândul că vă va duce la 200 km distanță de casă și vă va aduce înapoi în aceeași zi pentru că nu despre asta este vorba. Este clar că nu se adresează publicului iubitor de benzină și zgomote și să vă gândiți că sunt și oameni cărora le-ar face plăcere să iasă la o tură prin pădure, pe la munte sau până la birou fară să-și facă probleme de câte ore a mers motorul respectiv, cât mai au până la prima revizie, ce ulei să pună și așa mai departe.

Să ne bucurăm că există alternative, să mergem să testăm înainte să ne dăm cu părerea și să vedem lucrurile într-o viziune de ansamblu și nu doar personal.


0 Comments

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *