Ce poți învăța la Honda Track Days

Published by hoinaru on

Al doilea Track Day organizat de Honda România la care am plăcerea să iau parte. Oh boy, oh boy! Am fost anunțat cu ceva vreme înainte și de când am aflat de eveniment, deși a fost vorba de o singură zi, mi-am luat liber imediat cum mi-a fost comunicată ziua cu un entuziasm de parcă mi-aș fi luat liber pentru o perioadă de o săptămâna de concediu, nu o zi.

Deși am știut din timp de acest eveniment, aveam în minte un sigur model pe care voiam să îl testez dar nimic mai mult. Era vorba despre CB650R, asta pentru că îmi surâde ideea de a deține această motocicletă.

Evident că am fost primiți cu cafeluța caldă și croisantele aferente, așa cum ne-au obișnuit. Cum altfel să începi o zi bună dacă nu cu o pauză? Atmosfera în cadrul evenimentului este una mișto și degajată, cu oameni faini, pasionați și evident Honde! Am salutat lumea, mi-am scos camera și am zbughit-o direct pe linia boxelor, acolo unde line up-ul de motociclete ne așteptau. Motoare pe alese, sportive, cruiser, touring, de cilindree mare, de cilindree mai mică, pe toate gusturile și bugetele. Doar că mie mi-a stârnit curiozitatea la fața locului un anumit mode. Acum că era roșu, că era adventure, băi nu știu să va spun, cert este că despre Honda CB500X am citit numai de bine în ultima vreme, mai ales cu upgrade-urile de care dispun modele 2022. (cele mai notabile find furca upside down și frânele pe față)

Am fost sceptic că o să îmi placă, că na era o moticicleta de 500 de centimentri și că nu poate să fie așa de impresionantă. Ei bine, cred că asta îmi place cel mai mult la o motocicletă, atunci când o subestimezi și ar factorul acela de surpriză plăcută. Momentul ăla cand pleci cu ea și după cateva viraje ridici sprancenele în cască de uimire și incepe sa apară zâmbetul pe față.

Nu are moduri de condus, un bord dat naibii sau alte specificații nebune, însă acest motor se concentrează mai mult asupra simplității de a te bucura de motocicletă într-un mod mai simplist, fără multe artificii inutile, uneori. Cu toate astea, are aceea bară transversală deasupra kilometrajului care iți permite montarea unei navigatii sau a unui telefon care ți-ar putea oferi mai multe informații utile la drum decat un display color.

Am fost plăcut suprins să văd cât de sprinten poate să fie un motor de doar 47CP. Ciclistica, frânele, suspensiile, poziția în șa, înălțimea ghidonului, astea sunt elemente ce pun luminile reflectoarelor pe acest model.

Fiind o motocicletă adventure dispune și de un parbriz, a cărei prezență se simte însă mi s-a părut cam zgomotos și aș fi simțit nevoia să îl mai ridic puțin, lucru care nu știu dacă este posibil. Motorul este fâșneț așa cum am menționat și mai sus. Dispune de un motor in doi cilindrii paraleli ce dezvoltă un cuplu de 43 nm. Tocmai am dat ceva detalii care nu par așa interesante pe foaie și atunci simt nevoia să echilibrez balanța și să spun că are un rezervor de 17.5l și un consum de 3.6/100km, fix cât benzina să fie ultima ta problema atunci când pleci la drum cu micul CB500X.

Amuzant sau nu este că am mers cu această motocicletă doar pe circuit, sper să am oportunitatea să o testez și la un drum mai lung pe șosea. Am testat la Honda Track Days și CBR500 care are același motor ca și fratele său CB500X și am aflat că “am trăit o viață în minciună”.

Am înțeles că nu e musai să fie “miar”, să aibă cel puțin 100cp sau să stea doar pe o roată ca să te bucuri de un motor. Experiența pe care am avut-o la Honda Track Days și oportunitatea de a testa o mare parte din modelele prezente in cadrul evenimentului, mi-a oferit posibilitatea să înțeleg că o motocicletă cu o cilindree mică este mai bună la început pentru că îți oferă posibilitatea de a asimila informația transmisă, să îți descoperi mai ușor limitele. Ăsta este unul din motivele pentru care merită să fiți cu ochii pe pagina de Instagram Honda România, să vedeți când anunță astfel de Track Day-uri pentru a vă putea înscrie.

Honda Track Days 2022 - Foto: Adrian Cobzașu

Honda Track Days 2022 – Foto: Adrian Cobzașu

Însă așa cum spun mereu despre motocicletele testate, nu mă credeți pe mine și mergeți chiar voi la reprezentanța Honda Motor Team și testați chiar voi modelul dorit.


0 Comments

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *