Honda X ADV 750, micul Africa Twin de oraș
Iată-ne în 2022! Sănătoși, veseli și voioși pentru că a început un nou an, cu mai puține restricții, cu noi motoare de la Honda România și un nou prilej de a hoinări. Că tot am spus așa de multe ori cuvântul “nou”, am testat ceva absolut nou pentru mine, oare?
Este vorba despre Honda X ADV 750 și da, am întrebat “oare” pentru că după doar câțiva kilometri parcurși cu el, cu ea, nici nu știu cum să îi spun, mi-a adus aminte de două dintre motocicletele de anul trecut.
Din păcate weekendul trecut vremea a fost destul de capricioasă, fapt pentru care m-a determinat să nu hoinăresc la un drum lung și am încercat să îmi desfășor activitățile de zi cu zi prin oraș și pe lângă oraș. Nu pot spune că mi-a părut rău, pentru că acest motor în piele de scuter își desfășoară activitatea foarte bine în mediul urban, printre gropile din asfalt, coloane de mașini la semafor și bordurile de prin oraș.
Trebuie să recunosc că la început nu înțelegeam cine sau de ce ar cumpără acest model. Pur și simplu mi se părea o motocicletă cu formă de scuter, scumpă. Mi-au trebuit două zile și câteva sute de kilometri (mare parte prin oraș) să înțeleg ce este și cui îi este adresată.
Mie mi se pare că este Africa Twin-ul de oraș! Da, da, fix asta mi se pare și spuneam mai sus că deși este ceva nou, îmi aduce aminte de două modele pe care le-am testat anul trecut, așa cum am spus și mai sus Africa Twin este un model iar al doilea este NC 750 X. Practic copilul perfect dintre cele două modele care a luat de la fiecare ce a fost mai bun.
Motorul, cutia și comfortul de la NC 750X și ghidonul, bordul și veleantele de offroad de la Africa Twin.
Este o adevărat plăcere să îți faci loc printre mașinile din orașul aglomerat, fiind de cele mai mult ori peste oglinzile autoturismelor iar ghidonul lat ajută ca aceste manevre să pară o joacă! Ca să nu mai zic de sunetul fenomenal pe care acest motor îl are la viteze mici. Cum îmi place mie să îi spun, un supermoto wanna be. Este printre puținele motociclete de generație nouă care îmi plac cum se aud out of the box și cum este desenată toba, poziția ei și detaliile acesteia.
X ADV-ul beneficiază de aceea cutie de viteze automată ca și NC-ul, un DCT înbunătațit față de primele generații unde celor de la Honda le-au scăpat câteva lucuri din vedere dar care la versiunile de generație mai nouă (2021 plus) au fost revizuite.
Îmi place foarte mult cum schimbă și cum se simte cutia la drum lung, cum reacționează atunci când acelerezi iar cutia știe să dea o treaptă inferioară pentru a putea demara mai repede.
Dar că tot veni vorba de drum lung, hai să va spun cum a fost pe autostradă spre Ploiești. Când am luat motocicletă de la Motor Team am luat-o cu parbrizul lăsat în jos și înainte să plec spre Ploiești chiar mă uitam dacă se poate ridica mai mult pentru că simțeam ceva vânt în zona fetei.
După ce l-am ridicat la maxim, a fost mai ok. La 1.75m ai mei, se mai simțea puțin vântul în creștetul capului și puțin în jurul umerilor, da poate că ar fi putut fi puțin mai lat pentru a nu mai simți vântul din jurul umerilor. Înțeleg că sunt ceva parbrize de la GIVI care sunt puțin mai late și puțin mai înalte dar care se pot seta doar pe o anumită înălțime pentru a nu lovi cu handguardurile in poziția de bracaj maxim a ghidonului parbrizul.
Să vorbim puțin despre latura offroad a acestui model, întrucât mie mi se pare că se descurcă de minune și este o reală plăcere. Atâta timp cât nu ai așteptări de a face vreun hard enduro cu ea și de a te cocoța pe Vârfu Omu cu ea, este o motocicletă cu care să poți ieși oricând de pe șosea și să ajungi așa cum îmi place mie să spun, “in vârfu dealului” acolo de unde se vede cea mai frumoasă priveliște.
De data asta nu avem vârful dealului, dar am abordat ceva poteci prin pădure, câmpuri și alte drumuri cu macadam. Este o reală plăcere să traversezi câte o pădure în drum spre birou și să îți mai încapă și laptopul la purtător fără să fi nevoit să cari vreun ghiozdan după ține! Motocicleta asta m-a învățat o lecție similară cu cea a NC-ului, faptul că nu ai nevoie de toți caii din lume să te distrezi și nici nu este vorba doar despre asta!
Dacă vreți și voi să testați Honda X ADV 750 puteți face asta programandu-vă la dealerul oficial Honda, Motor Team.
Pentru mai multe fotografii cu modelul de față va aștept pe pagină mea de Instagram: stefmanu
Motorul:
Clasicul 750cmc cu 2 cilindri, o putere de 58cp și 69nm de la care nu ai nevoie de mai mult și care livrează puterea cu ajutorul cutiei DCT într-un mod suprinzător de lin și plăcut.
Suspensie și frâne:
Ei bine la capitolul suspnesie pe față avem o furcă de 41mm și cu o cursă de 120mm care își face treaba cu brio atunci când vine vorba de drumuri mai accidentate dar cu care nu poți să exagerezi în zona de offroad. Pe spate beneficiază de un braț oscilant Pro Link cu o cursă de 120mm. La capitolul frâne, pe față regăsim discuri duble de 296mm și etrieri cu 4 pistoane plus un disc pe spate de 240mm având un etrier cu un singur piston și frână de parcare.
Greutatea si dimensiuni:
Motocicleta este destul de grea, ba chiar mai bine hrănită că părintele sau Africa Twin, aceasta cântărind 236kg la gol! Nu va speriați că nu e dracu așa negru, pentru că are un centru de greutate la sol mic și un ghidon lat, nu veți simți toate aceste kg decât dacă va trebui să îl adunați de pe jos. Dacă tot veni vorba de greutate, trebuie să va spun că rezervorul de benzină are o cantitate de 13.2l.
Prețul:
Un capitol destul de sensibil, având în vedere că această motocicletă deghizată în scuter valorează aproape cât un Africa Twin. Probabil o să întrebați: “păi și atunci de ce aș da atâția bani pe așa ceva?”
E simplu, pentru a avea două motociclete în una singură (Africa Twin, NC750X), pentru a avea un Africa Twin de oraș, pentru a te putea bucură de o motocicletă premium și pe stradă și pe hârtoape, motivele sunt multiple și sunt fezabile.
0 Comments